GRATIS FRAGT Køb over 799,- KUN kr. 29 til Pakkeshop
30 DAGES RETURRET På alle køb
KUNDESERVICE 28 20 00 23 / info@boernibalance.dk

Styrk motorikken hos børn 2-4 år

af Trine d. 28-05-2019 09:51
$images[i]->getDescription()|escape
$images[i]->getDescription()|escape
$images[i]->getDescription()|escape

Den sjoveste måde at styrke motorikken på!

Der er mange gode måder at styrke motorikken på, hos dit 1-2-3 årige barn, men den bedste måde er at gøre det gennem leg og udfordringer.

En af disse kan være på løbecykler.

Både Strider, Puky, Stiga og MaMaMeMo laver de lækreste løbecykler, som får dit barns motorik helt i top. Når dit barn kører på cyklen stimuleres nemlig både balancen og koordinationsevnen - to meget vigtige motoriske grundlag. Des mere dit barn løber på den, jo bedre bliver motorikken. Det er ganske simpelt.

Men hvornår kan børn løbe på løbecykel?

Hvor gammel skal man være for at løbe på løbecykel? Både Stiders og Pukys løbecykler går ned til højden af en normal 1,5 årig. I starten vil de ikke kunne løbe på den, knapt gå på den, men balance skal læres, ligesom alt andet. Hold løbecyklen indenfor de første par måneder, så den altid er i nærheden når dit barn har lyst til at prøve, og støt dem i at sidde på den. Så kommer det lynhurtigt.

Hvis dit 1,5 årge barn ikke har motorikken til at komme på løbecyklen endnu, så fortvivl ikke - børn udvikler sig i helt forskellige tempoer, i skal bare strate et andet sted motorisk.

Løbecykel lege til motorikken

Det bliver endnu sjovere at bruge sin løbecykel, hvis der kan komme en leg ud af det. Det behøver ikke være stort og vildt og kræve alt muligt tilbehør, bare brug hvad i har i nærheden.

Eksempler på lege der kan styrke dit barns motorik på en løbecykel:

  • Find sten/grankogler/legetøj i nærheden og lav en zig zag kørebane. Denne leg vil styrke koordineringsevnen ekstra meget og koncentrationen oveni. Hold det gerne simpelt til at starte med, så kan i langsomt trappe sværhedgraden op.
  • Bakkeleg. Find en lille bakke/nedkørsel/eller blot en lille sti med hældning. Lav en linje et sted på hældningen og få dit barn til at stoppe før linjen. Flyt den gradvist længere ned af hældningen og se hvordan dit barns koordinationsevne bliver styrket, samtidigt med at de bliver langt mere sikre på løbecyklen og deres egen kunnen.
  • Racerløb. BEMÆRK: dit barn skal være sikker på sin løbecykel og have lidt erfaring med fart på den.

 

Husk cykelhjelmen, for en langt mere sikker leg!

Kurven er tom